Ook nieuw

Stel jezelf voor.

Moderators: Werner(Kleine), GK, sTefaniA, lenny

Ook nieuw

Berichtdoor bright_star » do jul 29, 2010 3:05 pm

Nou heb me hier ook aangemeld aangezien ik sinds een tijdje een aquarium heb (Nou ja eigenlijk 2).. En het is altijd wel handig om wat dingen te kunnen vragen als je ergens mee zit en gewoon je hobby te delen met anderen.. Vandaar!
Ik ben Kimberley.. Ik woon in Hengelo Overijssel.. Ben 20 jaar en ga in september beginnen met Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek in Enschede. Nou ja genoeg over mij. Nu mijn aquariums..
Ik begon ongeveer 1,5 tot 2 maand geleden met een bakje die in van mijn oom kreeg. Een bakje van 40 bij 30 bij 40 ongeveer (vrij klein dus).. Daar gingen wat guppen in, maar ik vond hem toch te klein.. Dus de week erna op zoek gegaan op internet en daar een Juwel gevonden.. De rio 180.. Deze kreeg ik 2 weken later met kast, buitenpomp, visjes en nog wat benodigdheden voor een klein prijsje.. En deze heb ik er nu dus bij staan.. Ben nog een beetje bezig met hem opbouwen.. Gister nog weer nieuwe planten erin gehaald, maar weet nog niet zeker of ik hem zo goed vind..
Visbestand:
In de kleine bak:
2 Gyrinocheilus aymonieri
1 Beaufortia leveretti (Tijdelijk nu hij nog heel klein is)
1 gup vrouw
1 gup man
En een aardig regiment jonkies.. Wat niet helemaal de bedoeling was.. Er zaten al jongen in van 2 guppen, maar de vrouw die er nu in zit erbij gedaan omdat ze 1 van mijn vissen heel erg ging aanvreten in de grote bak.. Alleen na 2 dagen in de kleine bak is ook zij bevallen..

In de Juwel:
15 kardinaaltetra's
7 amber tetra's
6 zebra danio's
2 chinese danio's
3 zwarte neon's
5 vuurneon's
3 maanvissen
2 diamantgoerami's
5 guppen
4 platy's
1 plecostomus
1 ancistrus (welke weet ik zo niet)
1 ancistomus sabaji
1 kreeft (welke weet ik ook zo niet)
Sommige visjes die erin zitten waren niet mijn eigen keuze, maar zaten bij de bak..
Nou zal nog een paar foto's erbij doen

Afbeelding
Hele bak
Afbeelding
Links (als je er voor staat)
Afbeelding
Rechts
Afbeelding
Met mijn kreeft
Afbeelding
Mijn kreeft (Stiekem trots op de foto)
Afbeelding
Maanvis
Afbeelding
Gyrinocheilus aymonieri
Afbeelding
Het kleine bakje
Juwel rio 180
13 kardinaaltetra's
5 amber tetra's
5 zebra danio's
2 chinese danio's
3 zwarte neon's
5 vuurneon's
3 maanvissen
2 diamantgoerami's
5 guppen
4 platy's
1 ancistomus sabaji (L075)
1 Ancistrus Gold (Jong)
bright_star

Re: Ook nieuw

Berichtdoor QleeZ » do jul 29, 2010 3:39 pm

Welkom 8) toch heb je naar mijn mening teveel vis in de rio maanvissen worden groot en eisen toch een - 40l per vis
240l amazone biotoop / 37l Nanoreef / 468l discusbak(in de maak) / 300l kweekbak(discus)
QleeZ

Berichtdoor Dieter03 » do jul 29, 2010 3:56 pm

Welkom Kimberly
Dat zijn twee mooie bakjes die je hebt hoor. het is idd zo als je nog een klein bakje hebt dat je het al snel groter zoekt. ik heb hetzelfde probleem met mijn 60*30*30. ik ben ook al aan het kijken voor een grotere. het zal denk ik ook een juwel rio 180 worden.
Wat extra plantjes zou wel nog mogen en, naar mijn mening, ook wel een fijnere soort grind.
ik hoop dat je hier veel leert en nog inspiratie opdoet voor later. dat is allesins wat ik doe :D

grts dieter
gezelschapsaqua 54l (corydoras sterbai en panda , gups)
Juwel Rio 180 (leegstaand, ideeën in de maak)
3 jaar oude kattin Zira
Dieter03

Berichtdoor Kelinen » do jul 29, 2010 5:12 pm

Mooi allemaal, maar ik zou wel eens grondig snoeien in je vissenbestand. Probeer de maanvissen weg te doen, en 1 tetrasoort over te houden. Idem voor je danio's. :wink:
Groetjes, Lukas
Aquaplaats.be, verkoop/zoek je iets?
Kelinen

Berichtdoor bright_star » do jul 29, 2010 8:13 pm

Mijn maanvissen gaan sowieso niet weg.. Want ik heb juist voor maanvissen een grotere bak gekocht.. Verder de amber tetra's die zijn bedoeld voor de kleine bak, maar omdat dat vrouwtje weer bevallen is kunnen ze er nog niet in.. Dus ik moet eerst wachten tot die jonkies weg zijn.. Dus die zitten maar tijdelijk in de bak.. Verder heb ik zelf niet gekozen voor de danio's en de andere neonsoorten.. Alleen de kardinalen waren mijn eigen keuze voor de bak.. Maar ik ga ze ook niet zomaar door de wc spoelen of zo.. En ik kan ze niet zo maar kwijt.. Die vissen zaten al in de bak.. En als ze het eenmaal begeven hebben komen er ook niet meer in.. Dan worden het enkel kardinalen, een paar guppen, de plaatjes, de maanvissen, de goerami's en de algeneters..
Juwel rio 180
13 kardinaaltetra's
5 amber tetra's
5 zebra danio's
2 chinese danio's
3 zwarte neon's
5 vuurneon's
3 maanvissen
2 diamantgoerami's
5 guppen
4 platy's
1 ancistomus sabaji (L075)
1 Ancistrus Gold (Jong)
bright_star

Berichtdoor irisbloem » do jul 29, 2010 9:07 pm

bright_star schreef:Mijn maanvissen gaan sowieso niet weg.. Want ik heb juist voor maanvissen een grotere bak gekocht.. Verder de amber tetra's die zijn bedoeld voor de kleine bak, maar omdat dat vrouwtje weer bevallen is kunnen ze er nog niet in.. Dus ik moet eerst wachten tot die jonkies weg zijn.. Dus die zitten maar tijdelijk in de bak.. Verder heb ik zelf niet gekozen voor de danio's en de andere neonsoorten.. Alleen de kardinalen waren mijn eigen keuze voor de bak.. Maar ik ga ze ook niet zomaar door de wc spoelen of zo.. En ik kan ze niet zo maar kwijt.. Die vissen zaten al in de bak.. En als ze het eenmaal begeven hebben komen er ook niet meer in.. Dan worden het enkel kardinalen, een paar guppen, de plaatjes, de maanvissen, de goerami's en de algeneters..

en toch moet ik kelinen gelijk geven dat een rio 180 te klein is voor maanvissen.
nu zijn ze nog klein, maar ze worden groot. en als je ze in optimale omstandigheden wil laten groeien (en mooi laten uitgroeien, gene misvormingen kweken) dan vragen ze een grotere bak met min waterhoogte (niet bakhoogte) 50 cm. en daar komt de rio 180 niet aan.

ik heb 3 maanvissen in men cayman 110 (110x45x58) zitten en eerlijk gezegd vind ik dit ook te klein voor men vissen.
230l gezelschapsaqua
viewtopic.php?f=26&t=12522
56l gezelschapsaqua
biopro MAX7
viewtopic.php?f=26&t=13555
irisbloem

Berichtdoor dirk66 » do jul 29, 2010 10:44 pm

Leuke bakken en foto's.
Welkom trouwens!
Dirk66's hobbykamer
Z-A-bak: 3 maanvissen, 2 L018, 4 ancistrus, 14 c. aeneus, 14 c. sterbai, 4 oto's en ±40 kardinaals. Alsook: 1 Altispinosa en 1 kersenbuik.
Azië-bak: 4 yoyo' en 2 clown-botia, 1 labeo bi-colar, 6 sumatranen, 8 kegeltjes en 2 kuhli's.
dirk66

Berichtdoor Kelinen » vr jul 30, 2010 9:31 am

Ik bedoel ook niet dat je ze door de wc moet spoelen he :D
Op het internet (gratis) aanbieden aan liefhebbers, of naar je winkel gaan en vragen of zij ze niet overnemen.
Groetjes, Lukas
Aquaplaats.be, verkoop/zoek je iets?
Kelinen

Keer terug naar Nieuwkomers